MKC Moto: verhogen van het rendement

MKC Moto bewijst wat passie voor producten in combinatie met ondernemerschap kan doen. Wat in 2006 begon als hobby, groeide na woelige beginjaren uit tot een internationale formule voor motorkleding en -accessoires met meer dan honderd medewerkers. Voor en door liefhebbers, in verschillende kanalen. Zeo werkt al jaren samen met het bedrijf.

MKC Moto werd bekend als MotorKledingCenter. Onder die naam startte het bedrijf met één fysieke winkel, in Hazerswoude. Na moeilijke jaren rond de economische crisis brak een groeiperiode aan onder leiding van Mark Bos, die het roer van zijn vader André overnam. Er kwam een webshop, de jonge Bos liet zich inspireren door een Amerikaanse motorkledingzaak en hij zette vol in op videomarketing: alle producten werden in beeld gebracht en in reviews besproken, wat leidde tot goede posities in Google. Vervolgens openden de deuren van nieuwe winkels in Nederland en België, mede dankzij een overname.

De uitdaging van MKCMoto.nl

De familie Bos zocht nieuwe wegen om de motorkleding en -accessoires van toonaangevende merken ook buiten de winkels aan de man te brengen. Met zijn hoofd vol online groeiambities en internationale expansiedromen kwam Mark in contact met Chris Jongeling, oprichter en directeur van Zeo.

''Service is een van onze drijfveren en als klant profiteer je daarvan.''

MKC Moto

Aanpak en samenwerking

Welke aanpak hebben we gehanteerd?

Door de jaren heen heeft Zeo naar tevredenheid en met succes verschillende online marketingdiensten voor MotorKledingCenter verleend, variërend van Google Ads tot SEO en van social advertising tot personalisatie. Na de fusie met het Belgische Joma Moto en de daarop volgende naamswijziging besloot de klant in 2021 de online marketing meer in eigen hand te nemen, waarmee de rol van Zeo minder uitvoerend en meer adviserend van aard is geworden.

Resultaten van de samenwerking

De opzet om het online kanaal te laten meegroeien met de winkelomzet is geslaagd. In de afgelopen jaren is de online omzet van MC Moto meer dan verdubbeld.

Het succes van MotorKledingCenter bleef niet onopgemerkt. In het voorjaar van 2020 werd een meerderheidsbelang verkocht aan het van oorsprong Belgische motorkledingmerk Richa. Die overname was de wegbereider voor verdere internationale expansie en de fusie met Joma Mota. Het huidige MKC Motto heeft winkels in Nederland, België, Frankrijk en Oostenrijk. Eind 2020 werd de nieuwe internationale website www.mkcmoto.com gelanceerd, een centrale entree voor motorrijders uit de verschillende landen.

Groei realiseren we samen

Om de beste resultaten te behalen voor onze klanten, werken we samen met toonaangevende partners binnen de digitale marketingwereld. Onze strategische partnerships stellen ons in staat om altijd gebruik te maken van de nieuwste technologieën, inzichten en tools om campagnes te optimaliseren en resultaten te maximaliseren.

Een greep uit onze partners: Channable, Cookiebot, Bigshopper, Product Hero

De resultaten van MKCMoto.nl

+% 0
ROAS

Klaar voor jouw volgende stap in e-commerce?


Shopping Basket