Monfoot.nl: verhogen van het rendement

Kwalitatief, comfortabel en duurzaam, dat zijn de sokken van Monfoot. De Zuid-Koreaanse makers kregen buiten de thuisbodem al voet aan de grond in de Verenigde Staten. Inmiddels hebben ze hun zinnen ook op de Europese markt gezet. Eerste halte: Nederland.

Monfoot heeft drie verschillende typen sokken in de collectie: vrolijke sokken met een printje, sportsokken en casual sokken voor dagelijks gebruik. Buiten Azië werden de sokken al met succes geïntroduceerd op de Amerikaanse markt.

KOTRA, het handelskantoor van de Koreaanse regering, bood Monfoot de mogelijkheid om zijn sokken gesubsidieerd aan de Nederlandse man en vrouw te brengen, op marktplaatsen zoals bol.com en Amazon, met een eigen webshop en in samenwerking met Zeo.

Warmteservice heeft een grote webshop, met een assortiment van ruim honderdduizend producten. Om de juiste producten op het juiste moment te tonen aan de juiste mensen, zet het bedrijf al jarenlang zoekmachinemarketing (SEO) in met hulp van Zeo. Begin 2021 besloot Warmteservice om behalve voor zijn organische vindbaarheid ook voor betaalde zichtbaarheid samen te gaan werken met Zeo.

De uitdaging van Monfoot.nl

Verkoop van de Zuid-Koreaanse sokken in Nederland vergt een goede samenwerking tussen verschillende partijen, waaronder Monfoot zelf, de fullfilment partner Lexone, KOTRA en Zeo. Daarbij zorgen wet- en regelgeving, de taalbarrière en cultuurverschillen voor extra uitdagingen. Door elke partij te laten doen waar zij echt goed in zijn, is het gelukt om een een uitstekende start te maken met de introductie van het merk in Nederland en directe omzetgroei.  

''Stijl zit hem in de details''

Monfoot

Aanpak en samenwerking

Welke aanpak hebben we gehanteerd?

De sokken van Monfoot en ook Rexy bleken een succes op bol.com. De pilot was zo geslaagd dat werd besloten de verkoop op het platform voort te zetten en daarnaast een eigen webshop op te tuigen voor verdere groei. Zeo heeft de Koreaanse partner daarbij geholpen. Gekozen werd voor Shopify, dat een laag instapniveau kent. Met behulp van thema’s zetten wij binnen 4 weken een mooie webshop live. Shopify is bovendien gemakkelijk te beheren. Daardoor werd extra budget vrijgespeeld om in online marketing en shopmanagement te investeren.

En welke techniek?

Door de Shopify webshop www.monfoot.nl te koppelen aan Google Shopping, bol.com en Amazon, worden productaanpassingen en bijvoorbeeld kortingen automatisch doorgevoerd in de verschillende kanalen. Dat vereenvoudigt het werk voor marketeers en de samenwerking met de leverancier. Orders uit verschillende kanalen worden met behulp van channable en Sendcloud eenvoudig administratief en in de keten verwerkt. 

Jouw Shopify shop koppelen? Plan een afspraak

Resultaten van de samenwerking

Mits de samenwerking met de leverancier goed verloopt kun je in ons land uitstekend sokken uit den vreemde verkopen online, via marketplaces of een laagdrempelige eigen webwinkel zoals Shopify faciliteert. Tegen lage advertentiekosten worden superresultaten geleverd met Monfoot en Rexy. Zeo beheert en optimaliseert de webshop (techniek en content), maar ook de advertentiecampagnes en de verkoop op marketplaces. Ook is Zeo strategisch partner. Regelmatig worden er forecasts en ideeën uitgewisseld om verdere groei te kunnen realiseren in Nederland en in andere landen.

Ook behoefte aan iemand die op strategisch level met je meedenkt?

Groei realiseren we samen

Om de beste resultaten te behalen voor onze klanten, werken we samen met toonaangevende partners binnen de digitale marketingwereld. Onze strategische partnerships stellen ons in staat om altijd gebruik te maken van de nieuwste technologieën, inzichten en tools om campagnes te optimaliseren en resultaten te maximaliseren.

Een greep uit onze partners: Channable, Cookiebot, Bigshopper, Product Hero

De resultaten van Monfoot.nl

0 +%
Verkeerstoename
0 +%
Conversiestijging

Klaar voor jouw volgende stap in e-commerce?


Shopping Basket