CRO: Verhoog de omzet uit je website

Je investeert in traffic, maar het grootste deel van je bezoekers haakt af. Conversieoptimalisatie (CRO) verhoogt de omzet van je website, door de ervaring van je bezoekers te optimaliseren. Een verhoging in het conversiepercentage van een paar procent, kan je al tienduizenden euro’s extra omzet opleveren. Dit is de manier om meer omzet uit bestaande bezoekers te halen.

Meer rendement met hetzelfde budget

Door aanpassingen in tekst, kleur, flow en techniek optimaliseer je de interactie van je bezoeker met jouw producten en diensten op je website of webshop. In een (online) marketinglandschap waar advertentiekosten blijven stijgen en bezoekers steeds meer keuzes moeten maken als het om hun aandacht gaat, is het nog belangrijker om websitebezoekers te converteren tot klanten. Dit is precies waar je CRO voor inzet.

Alles onder één dak

Online marketing én webdevelopment voor zowel Magento, Shopify, Shopware áls WordPress. Hierdoor weten we alles van jouw platform en hoe deze te optimaliseren

Echte samenwerking

Geen bureau-klantrelatie. Wij voelen als collega's: één aanspreekpunt, vast team van specialisten en bij voorkeur samenwerken op kantoor.

Meer omzet

Meer winst uit je bezoekers, dat is het doel. Je doet er veel aan om traffic naar je site te krijgen, daar wil je alles uithalen.

Jouw volgende stap met conversieoptimalisatie zetten we samen

In kaart brengen van de potentie

Bezoekers haken af op de website of webshop. Maar waar en waarom? We onderzoeken je website van A tot Z. Van UX, tot data, tot psychologie. Vanuit dit onderzoek, best practices, maar ook bijvoorbeeld concurrenten, brengen we hypotheses in kaart voor het optimaliseren van je conversieratio.

Prioriteiten afstemmen

Geen één website of webshop is perfect. Er zijn oneindig veel dingen te testen. Daarom prioriteren we welke tests het meest bijdragen aan de samen opgestelde KPI’s. Een test in de checkout kan misschien meer bijdragen dan het aanpassen van een afbeelding op de homepage.

A/B testen

In onze A/B testing tool bouwen we de A/B test op. Door onze kennis & tools brengen we in kaart wanneer een test significant geslaagd is, zodat het ook echt bijdraagt aan het verbeteren van de KPI’s. 

Analyse en implementatie

De test wordt compleet meetbaar in kaart gebracht door onze tools & in Google Analytics. Hierdoor kunnen we het effect op de KPI’s meten en winners doorvoeren. Zo blijf je constant werken aan een verhoogd conversieratio en maximaliseer je de omzet uit je platform.

Dit team staat voor jou klaar

Daag jij ons uit met jouw SEA vraagstuk?


Veelgestelde vragen

Conversie optimalisatie is interessant in verschillende situaties. Heb je een te laag conversieratio, of een hoog bouncepercentage? Besteed je budget aan advertenties? Dan is CRO zeker wat voor jou. CRO zorgt namelijk voor het maximaliseren van het rendement op je marketinguitgaven. 

Hoeveel extra conversies CRO voor jou kan realiseren, is afhankelijk van het aantal bezoekers en de mogelijke stijging in het conversiepercentage. Je kunt nagaan dat een conversiepercentage van 1% bij 100.000 bezoekers zorgt voor 1.000 conversies. Bij 1,2% zijn dit er 1.200. Zo kan een kleine stijging in conversiepercentage uiteindelijk enorm veel verschil hebben in je eindresultaat. 

Shopping Basket