Vertbaudet.nl: verhogen van de omzet

Vertbaudet is een bekende naam in het Franse winkellandschap. Al sinds begin jaren zestig verkoopt het bedrijf producten voor kinderen en hun ouders. Behalve in zo’n tachtig winkels doet de onderneming dat ook succesvol online. Buiten de Franse thuismarkt zijn inmiddels webshops opgezet voor een aantal andere Europese landen. Zeo helpt Vertbaudet bon ton te worden in Nederland.

Expertise, creativiteit en oprechtheid zijn de kernwaarden van Vertbaudet, een van Europa’s topspelers in kindermode en -verzorging. Het bedrijf verkoopt ook zwangerschapsproducten, interieurartikelen en speelgoed. In totaal verhandelt Vertbaudet ruim twintig miljoen producten per jaar, onder andere van Philips AVENT, PLAYMOBIL, BabyBjörn en LEGO. De onderneming beschikt over webshops voor acht verschillende landen, via Vertbaudet.com is het aanbod wereldwijd beschikbaar. De sites trekken samen ruim 100 miljoen bezoekers op jaarbasis.

De uitdaging van Vertbaudet.nl

Vertbaudet was al in een aantal landen buiten Frankrijk actief toen het bedrijf zich opmaakte voor een online entree in Nederland. In Zeo vonden de Fransen een partij die de introductie lokale marketingkracht bijzet, om marktaandeel te veroveren.

"Onze belangrijkste taak? Luisteren naar de ouders en ze het leven makkelijker maken"

- Vertbaudet

Aanpak en samenwerking

Welke aanpak hebben we gehanteerd?

In de zomer van 2020 is Zeo begonnen met campagnes voor Vertbaudet.nl in Google Shopping. Begin 2021 kwam daar social media advertising bij, meer specifiek via Facebook en Instagram. Sinds de zomer van 2021 wordt daarbij gewerkt volgens het model SeeThinkDoCare.

SeeThinkDoCare is een online marketingmodel van Google waarin de intentie van de doelgroep centraal staat; de targeting wordt afgestemd op de vier verschillende fasen van de customer journey. Dit vergroot de effectiviteit van de boodschap.

Resultaten van de samenwerking

De ROAS (Return On Advertising Spend) van de activiteiten in Google Shopping is in de loop der tijd flink gestegen. Bedroeg die in de zomer van 2020 nog maar 200%, vijftien maanden later was deze zo goed als verviervoudigd. Ook het rendement van de advertenties op Facebook en Instagram is verbeterd: de ROAS ligt ruim boven de 500%, bijna drie keer zo hoog als bij de start met social media advertenties. 

De omarming van het See, Think, Do, Care-model heeft gezorgd voor meer verkeer, betere conversie en daarmee voor een significante omzetstijging van Vertbaudet in Nederland.

Benieuwd hoe het dit model bij jou voor meer verkeer kan zorgen? Wij denken mee!

Resultaten van de samenwerking

De investeringen in Google Ads hebben bijgedragen aan een substantiële stijging van het aantal klanttelefoontjes en het bezoek aan de vestigingen van Warmteservice. De online impact is reusachtig; de directe omzet uit betaalde advertenties schoot door het dak. Dat komt deels door het toegenomen budget, maar zeker ook door het sterk gestegen rendement van elke bestede marketingeuro: het lag in de zomer van 2021 bijna de helft (48,99%) hoger dan in de zomer van 2020.

Groei realiseren we samen

Om de beste resultaten te behalen voor onze klanten, werken we samen met toonaangevende partners binnen de digitale marketingwereld. Onze strategische partnerships stellen ons in staat om altijd gebruik te maken van de nieuwste technologieën, inzichten en tools om campagnes te optimaliseren en resultaten te maximaliseren.

Een greep uit onze partners: Channable, Cookiebot, Bigshopper, Product Hero

De resultaten van Vertbaudet.nl

% 0
ROAS

Klaar voor jouw volgende stap in e-commerce?


Shopping Basket