Viavac.nl: verhogen van de leads

VIAVAC Vacuum Lifting, Nederlandse fabrikant van vacuüm hijsgereedschappen. Vanuit hun vestiging in Lopik zorgen zij voor de verkoop én verhuur van vacuumheffers en glaszuigers, die ze zelf fabriceren in hun fabriek. Hierbij richten ze zich niet alleen op Nederland, maar ook op Duitsland en België. Maar, daar houdt het niet op. VIAVAC is inmiddels actief over de hele wereld, door middel van een groot en groeiend internationaal netwerk van betrouwbare dealers.

VIAVAC beschikt over een website waarop de juiste informatie met betrekking tot de producten en diensten van VIAVAC getoond wordt aan de bezoekers. Om ervoor te zorgen dat er voldoende offerte aanvragen en dus warme leads binnen komen, is VIAVAC de samenwerking aangegaan met Zeo.

De uitdaging van Viavac.nl

Behalve uitvoerend partner in online marketing is Zeo ook strategisch sparringpartner. De uitdaging was om de online zichtbaarheid te vergroten, om hiermee te zorgen voor een constante stroom van warme leads. Dat lukte door middel van de inzet van online betaalde zichtbaarheid (SEA).

"In samenwerking met Zeo hebben we binnen een jaar een groei van 35% offerte aanvragen behaald"

- Viavac

Aanpak en samenwerking

Welke aanpak hebben we gehanteerd?

De Google Ads campagnes zijn opgezet volgens de campagnestructuur. Hiervoor is een grondig plan gemaakt volgens Hagakure. Dit is een methode om je campagnestructuur op te zetten, die zorgt voor overzicht en Google in staat stelt slimme keuzes te maken door te sturen op data. Als Google Premier partner volgt Zeo deze ontwikkelingen op de voet.

In de campagnestructuur is onderscheid gemaakt tussen de verschillende landen waarin VIAVAC actief is. Zo zijn er campagnes gemaakt die zich focussen op de Nederlandse markt, Belgische markt en de Duitse markt. Om goed bij te kunnen sturen en te optimaliseren hebben we daarnaast de meetbaarheid van de websites en de campagnes geoptimaliseerd, mede door de inzet van Google Analytics 4 (GA4) per domein en de instellingen hiervan in Google Tag Manager.

Resultaten van de samenwerking

De investeringen in Google Ads hebben bijgedragen aan een substantiële stijging in het aantal offerte aanvragen dat VIAVAC in Nederland heeft ontvangen. Zo is het aantal warme leads in 2022 met 35% gegroeid ten opzichte van vorig jaar. 

Resultaten van de samenwerking

De investeringen in Google Ads hebben bijgedragen aan een substantiële stijging van het aantal klanttelefoontjes en het bezoek aan de vestigingen van Warmteservice. De online impact is reusachtig; de directe omzet uit betaalde advertenties schoot door het dak. Dat komt deels door het toegenomen budget, maar zeker ook door het sterk gestegen rendement van elke bestede marketingeuro: het lag in de zomer van 2021 bijna de helft (48,99%) hoger dan in de zomer van 2020.

Groei realiseren we samen

Om de beste resultaten te behalen voor onze klanten, werken we samen met toonaangevende partners binnen de digitale marketingwereld. Onze strategische partnerships stellen ons in staat om altijd gebruik te maken van de nieuwste technologieën, inzichten en tools om campagnes te optimaliseren en resultaten te maximaliseren.

Een greep uit onze partners: Channable, Cookiebot, Bigshopper, Product Hero

De resultaten van Viavac.nl

+% 0
Offertes

Klaar voor jouw volgende stap in e-commerce?


Shopping Basket