Migratie naar Shopify in 3 maanden
Internationale groei, compleet platform

Maatwerk Shopify platform met SEO prioriteit.

 

HUMANOID, opgericht in 1981, is een authentiek merk dat trouw is gebleven aan haar compromisloze en onconventionele begin: onafhankelijk en nooit afgeleid door voorbijgaande hypes. In HUMANOID’s eigen atelier is elke keuze in de creatie van haar producten intuïtief en bewust, met respect en liefde voor herkomst, maker en drager. En dat voel je.

De uitdaging

‘Onze Shopware 5 webshop draaide op een verouderde versie met veel maatwerk. Hierdoor bleken sommige bugs niet oplosbaar en bood het niet alle mogelijkheden meer waar wij naar verlangden. Op dat moment hebben we besloten om te migreren naar een platform dat aansluit op onze wensen, vertelt Charlotte Vandegaal, CMO & Co-owner van HUMANOID’

‘Samen met onze community zijn wij HUMANOID. Met ons oude platform Shopware5 konden we niet meer de wereld zijn die we willen dat onze klanten ervaren. We werden beperkt in mogelijkheden en maatwerk schoot tekort. Migratie naar Shopify bracht de oplossing.’

Charlotte Verdegaal, Co-owner en CMO HUMANOID

Waarom hebben wij voor Shopify gekozen?

‘We hadden drie belangrijke argumenten om te migreren naar Shopify’, vertelt Charlotte.

1. Op zoek naar het juiste e-commerce platform

‘We zochten een e-commerce platform dat alle mogelijkheden had die we wensten, terwijl we niet te maken zouden krijgen met niet-werkende functies of bugs. Onze Shopify webshop biedt dat.

Door continu te testen met visuals en teksten, verbeteren we de prestaties. Het toevoegen van video content en in het specifiek  User-Generated Content (UGC), zorgt voor een verdubbeling in CTR in vergelijking tot het gebruik van stilstaande beelden.’

2. Global brand

“Wij zijn een global brand, met wereldwijd fysieke verkooppunten in meer dan 25 landen. Vanzelfsprekend is het belangrijk dat we deze klanten online net zo goed kunnen helpen. Zaken zoals beschikbaarheid, lokale prijzen en voorraad moeten elk moment kloppen; content moeten we eenvoudig kunnen aanpassen.”

3. Brand identity & styling

“We hadden specifi eke wensen qua brand identity & styling. Tóch hebben we gekozen voor een frontend die gebaseerd is op een thema. Hoewel dit tegenstrijdig klinkt, is er bij Shopify voldoende te tweaken. Daarnaast kwam dit ons qua opleverdatum en kosten ook mooi uit. Ik ben erg tevreden met hoe de shop eruit ziet!”

Zeo biedt ons de oplossing:
betaalbaar en kwalitatief

HUMANOID en Zeo leerden elkaar online kennen en ontmoetten elkaar tijdens een event. Er was al snel een ‘klik’ en het vertrouwen groeide toen zij met elkaar de inhoud van het vraagstuk uitwerkten. Charlotte: “Bij Zeo is veel ervaring aan boord in e-commerce & retail. Zij vonden heel praktische oplossingen voor onze vraagstukken. Het project liep soepel, zonder poespas. En weet je, de shop is ten opzichte van andere offertes zeer voordelig geleverd. Ook daar ben ik blij om!”

Wanneer kies je voor Shopify?

Intuïtief

Shopify heeft een intuïtieve interface, waardoor het gemakkelijk is voor gebruikers om met het platform te werken.

SEO prioriteit

De platform structuur is geoptimaliseerd voor zoekmachines, wat helpt om jouw online zichtbaarheid organisch, dus via duurzame groei te vergroten.

Verkoopkanalen

Shopify ondersteunt verkoop via verschillende kanalen, waaronder sociale media (zoals Facebook en Instagram), marktplaatsen (zoals Amazon) en fysieke winkels via point-of-sale-systemen.

Aanpasbaar

Er zijn fantastische thema’s en apps beschikbaar in de Shopify App Store met veel aanpassings-mogelijkheden. Daardoor personaliseer je binnen die standaarden en functionaliteiten jouw eigen webshop.

Projectaanpak

Charlotte: “Samen met Zeo hebben we de requirements tot in detail uitgewerkt en zo onze wensen perfect afgestemd op de mogelijkheden van de Shopify marketplace. Dat zorgde voor een heldere aanpak met zo min mogelijk maatwerk. Zeo leverde het project gefaseerd op – van Home tot categorie- en productpagina’s – waarbij feedback telkens direct werd verwerkt. Dit interatieve proces leverde een webshop van hoog niveau op. De checkout? Gewoon Shopify. En de migratie? Alles werd keurig en op tijd overgezet, zelfs toen ik met verlof was en er geen omkijken naar had.”

Wanneer is het tijd om over te stappen?

Achterstallig

Je platform bereikt het einde van zijn levensduur, waardoor updates en verbeteringen niet meer beschikbaar zijn.

Hoge kosten

Als je voortdurend moet investeren in maatwerkoplossingen of ondersteuning, kan een nieuw platform een duurzamer alternatief bieden.

Prestaties

De snelheid en stabiliteit van je webshop blijven achter, ondanks herhaalde pogingen om deze te verbeteren.

Groeiambities

Internationaal groeien lukt niet met een platform zonder meertalige, valuta- of regiomogelijkheden. Migratie is dan de slimme stap vooruit.

Benieuwd hoe je kunt migreren naar Shopify?

Neem contact op en ontdek hoe wij jouw bedrijf laten groeien. We maken de kansen inzichtelijk met een (gratis en vrijblijvende) audit. Zo weet je op voorhand waar je nu staat en wat een realistische verwachting is van het resultaat op korte (en lange) termijn! 


Shopping Basket