Dan is een doordachte SEO-strategie een belangrijke eerste stap. Investeren in SEO is niet alleen goed voor je organische resultaten, maar je hele website profiteert van een goede SEO-aanpak. Door te investeren in de techniek, content en autoriteit van je website verbeter je niet alleen je zoekwoordposities, maar je conversie op alle kanalen.
Benieuwd hoe SEO-proof jouw website is?
Ben je benieuwd hoe jouw website er voor staat? We doen graag een quick scan of uitgebreide SEO-audit om de kansen en pijnpunten van jouw website te vinden.
Het doel van je website is conversies binnenhalen, vanuit dat doel analyseren we je website. Is de tekst goed leesbaar? Werken alle knoppen? Wordt de website snel geladen en zijn er geen kritieke foutmeldingen?
Voor een uitgebreide SEO-audit hebben we een lijst met meer dan 200 punten waar je website op wordt beoordeeld. Deze worden zowel handmatig als door onze tools gecontroleerd. Mochten we kansen vinden, dan geven we helder aan wat en waarom het ‘moet’ gebeuren.
We zorgen dat je website vindbaar wordt en een zoekwoordenonderzoek met contentstrategie is daarbij essentieel. Toch schrijf je de content niet voor de zoekmachine, maar voor de bezoekers op jouw website. Sluit jij aan bij de zoekintentie van jouw klanten?
Google heeft E-E-A-T bedacht als 'signalen' waar een kwalitatief goede website aan moet voldoen. E-E-A-T staat voor Expertise, Experience, Authoritativeness en Trustworthiness. Vanuit deze vier pijlers maken we bij Zeo een plan voor jouw websiteDe autoriteit van je website kunnen we met linkbuilding nog een extra bevestiging geven aan Google.
Een website die technisch in orde is, snel laadt en gebruiksvriendelijk is, zal beter ranken in Google. Bovendien zal een technisch gezonde website veel beter converteren. Goed dus voor de omzet op al je kanalen!
In een eerste gesprek maken we kennis met elkaar en horen we graag alles over jouw bedrijf. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen en kansen in jouw markt en waar zou je graag op willen focussen? Samen komen we dan tot een advies op maat die jouw bedrijf laat groeien
In een eerste audit kijken we, op basis van jouw input, hoe jouw website ervoor staat. Waar ranken jullie al op? En waar nog niet? Hoe doen jullie het ten opzichte van de concurrentie? Hoe staat het met de techniek van de website en hoe ziet jullie backlinkprofiel eruit? Op basis van deze audit doen we een voorstel voor een SEO-aanpak op maat.
Wanneer de strategie bepaald is, gaan we meteen aan de slag. Met een overzichtelijke planning weet jij meteen waar je aan toe bent. We leveren contentoptimalisaties, technische aanbevelingen en/of gaan aan de slag met linkbuilding.
Wanneer de optimalisaties zijn doorgevoerd, monitoren we de resultaten. We zorgen dat de posities van je belangrijkste zoekwoorden worden bijgehouden, houden de ontwikkeling van je organisch verkeer in de gaten en het belangrijkste: rapporteren wat de SEO-resultaten hebben gedaan voor je omzet!
Meer dan 90% van je potentiële klanten gebruikt Google om iets op te zoeken. Als je laag rankt in Google, zul je dus slecht vindbaar zijn voor jouw doelgroep. Een goede vindbaarheid in Google is daarom essentieel. Zo zal jouw doelgroep je kunnen vinden!
Dit kan allerlei oorzaken hebben. Google hanteert een hele lijst aan ‘rankingfactors’ die beoordelen of jouw website een hoge plek verdient op een specifiek zoekwoord. Is je website technisch op orde? Is je URL-structuur op orde? Maar nog belangrijker: is jouw content geschreven met een zoekintentie die bedoeld is voor jouw bezoeker? Samen gaan we kijken naar een strategie waarmee jouw website gevonden wordt door de juiste bezoeker.
Een hoge ranking in Google trekt meer bezoekers naar jouw website en, als je de juiste keuzes maakt, is het ook de bedoeling dat je de ‘juiste’ bezoeker naar jouw website trekt. Zorg je dan ook nog voor een kick-ass user experience, dan is de kans groot dat je conversie organisch zal groeien.