Houseof-K.com: het ontwikkelen van een Shopify webshop

House of K is ontstaan vanuit de liefde voor prachtige Koreaanse producten. Het label is opgericht door Koreanen in Nederland. Zij kregen steeds positieve reacties van vrienden en kennissen over de producten uit hun moederland. Waarop ze besloten die in ons land te gaan verkopen.

De oprichters van House of K selecteren de Koreaanse artikelen met de hand, op basis van kwaliteit, trends, innovatie, ervaring en kennis van de Nederlandse markt. Inmiddels zijn 25 leveranciers aangesloten met een mooie varieteit aan producten. 

Met zorg en vriendelijkheid laten ze alle Nederlanders kennis maken met Korea. Dankzij een samenwerking tussen leverancier Lexone en Zeo kon House of K gebruik maken van een subsidie: KOTRA, het handelskantoor van de Zuid-Koreaanse regering, opende de poort naar verkoop via een eigen Shopifyshop, op bol.com en op Amazon.

De uitdaging van Houseof-K.com

Verkoop van de Koreaanse producten in Nederland vergt een goede samenwerking tussen verschillende partijen, waaronder House of K, Lexone, KOTRA en Zeo. Daarbij zorgen wet- en regelgeving, de taalbarrière en cultuurverschillen voor extra uitdaging.  Net als de afhankelijkheid van de productkeuzes door de Koreaanse partner: zeer begrijpelijk vragen zeer uiteenlopende producten een specifieke online marketing aanpak. 

 

''House of K biedt voor iedereen in Nederland een moment om kennis te maken met Korea.''

House of K

Aanpak en samenwerking

Welke aanpak hebben we gehanteerd?

De succesvolle verkoop van Koreaanse producten op bol.com smaakte naar meer: Zeo kreeg het verzoek om een eigen webshop op te tuigen voor verdere groei. De site www.houseof-k.com draait op Shopify. Met deze oplossing zet Zeo in 4 weken een webshop live. Bovendien is Shopify makkelijk te beheren. Een eigen webshop biedt de kans te bouwen aan het merk House of K, zonder verkoopcommissie kwijt te zijn aan marketplaces. Bovendien biedt een eigen shop mogelijkheden om andere marketingkanalen als Google Shopping en social media in te zetten.

En welke techniek?

Door de Shopify-webshop te koppelen aan Google Shopping, bol.com en Amazon, worden productaanpassingen en bijvoorbeeld kortingen automatisch doorgevoerd in de verschillende kanalen. Via Channable en Sendcloud oplossingen worden orders vanuit de verschillende kanalen verwerkt en blijft voorraad up to date. 

Jouw Shopify shop koppelen? Plan een afspraak

Resultaten van de samenwerking

De Koreanen zijn zeer tevreden over de website van House of K, die op het moment van schrijven nog maar kort in de lucht is. De toekomst zal leren hoeveel Nederlanders een stukje Korea in huis willen halen, de voortekenen zijn in ieder geval goed.

Zeo beheert en optimaliseert de webshop van House of K (techniek en content), maar ook de advertentiecampagnes en de verkoop op marketplaces. Ook is Zeo strategisch partner. Regelmatig worden er forecasts en ideeën uitgewisseld met de Koreanen, om verdere groei te kunnen realiseren in Nederland en daarbuiten.

Ook behoefte aan iemand die op strategisch level met je meedenkt?

Groei realiseren we samen

Om de beste resultaten te behalen voor onze klanten, werken we samen met toonaangevende partners binnen de digitale marketingwereld. Onze strategische partnerships stellen ons in staat om altijd gebruik te maken van de nieuwste technologieën, inzichten en tools om campagnes te optimaliseren en resultaten te maximaliseren.

Een greep uit onze partners: Channable, Cookiebot, Bigshopper, Product Hero

Klaar voor jouw volgende stap in e-commerce?


Shopping Basket