Simon Lévelt opende in 1826 een winkeltje in de oude havens van Amsterdam. Hij verkocht er de mooiste koffie- en theesoorten uit verre oorden. Zijn liefde voor het vak is twee eeuwen later nogal altijd voelbaar in de speciaalzaken die zijn naam dragen. Die naam staat voor premium biologische koffie en thee. In de 41 vestigingen in Nederland en België kunnen liefhebbers zich onderdompelen in de wereld van Simon Lévelt.
Simon Lévelt onderscheidt zich al zes generaties lang met premium producten, persoonlijke service en bijzondere ervaringen. Het bedrijf spoort de mooiste biologische koffie en thee op van over de hele wereld, om deze vervolgens zelf te branden en melangeren in Nederland. En dat proef je. De producten van Simon Lévelt zijn op verschillende plekken te koop, maar het merk krijgt liefhebbers graag over de vloer in zijn speciaalzaken, waar ze de koffie en thee kunnen zien, ruiken en proeven en waar medewerkers gepassioneerd vertellen over de rijkdom aan smaken.
Warmteservice heeft een grote webshop, met een assortiment van ruim honderdduizend producten. Om de juiste producten op het juiste moment te tonen aan de juiste mensen, zet het bedrijf al jarenlang zoekmachinemarketing (SEO) in met hulp van Zeo. Begin 2021 besloot Warmteservice om behalve voor zijn organische vindbaarheid ook voor betaalde zichtbaarheid samen te gaan werken met Zeo.
Het bleek eerder uitdagend voor Simon Lévelt om potentiële klanten ook online enthousiast te maken over zijn merk en vakmanschap en de sfeer die klanten kennen uit de winkel over te brengen online. Inmiddels heeft Simon Lévelt bewezen dat online en offline elkaar versterken en dat een prachtig merk en fysieke winkelsfeer ook online heel goed onder de aandacht gebracht kunnen worden. Met een significante omzetgroei als resultaat.
In zijn ambitie om digitaal te groeien klopte Simon Lévelt aan bij Zeo, sparringpartner in online marketing en webdevelopment met directe lijnen met marketeers en developers. Een grote plus voor Simon Lévelt.
Uit een analyse zagen we groeikansen in een Google Ads en SEO om de vindbaarheid zowel betaald als organisch te laten groeien. De echte groei zat in het vergroten van de trouwe klanten database en de lifetime value van klanten. Daarom begonnen wij met het optimaliseren van conversies (CRO) en implementeerde het merk een personalisatiesoftware.
De activiteiten op het gebeid van SEO dienen een tweeledig doel: meer online verkoop en meer winkelbezoek. De webshop wordt geoptimaliseerd en gepersonaliseerd aan de hand van klantdata, met een verhoogd conversieratio en orderwaarde als resultaat.
Een ander belangrijk doel van onze online inspanningen was het aanmoedigen van fysieke winkelbezoeken. Het is daar, waar het vakmanschap van Simon Lévelt en beleving van geur en smaak het meest bijzonder tot zijn recht komt. Hierdoor werd de synergie tussen online en offline klantenbinding en verkoop nog essentiëler.
Om online verkoop te genereren en bezoekers naar de speciaalzaken te trekken, zetten we Google Ads Shopping- en Search-campagnes in, zowel lokaal als breed. Daarnaast maakten we gebruik van het Display Netwerk van Google om een breder publiek te bereiken.
Simon Lévelt heeft het verkeer naar zijn website in een jaar tijd met 65% zien toenemen, dankzij zowel meer betaald als organisch verkeer. De daaruit gegenereerde e-commerce opbrengsten namen sterk toe met 70%, wat mede te danken is aan de verbeterde conversie van 2,5%. De extra investeringen in online advertenties werden ruimschoots gecompenseerd door de extra opbrengsten (Return On Advertising Spend of kortweg ROAS).
Om de beste resultaten te behalen voor onze klanten, werken we samen met toonaangevende partners binnen de digitale marketingwereld. Onze strategische partnerships stellen ons in staat om altijd gebruik te maken van de nieuwste technologieën, inzichten en tools om campagnes te optimaliseren en resultaten te maximaliseren.
Een greep uit onze partners: Channable, Cookiebot, Bigshopper, Product Hero